Steve, Zombi, Csirke és a többiek…

Minecraft.

Ha ezt a szót kiejtjük a 8-14 éves korosztály valamelyik tagja előtt, tuti, hogy elindul a kommunikáció. Szinte nincs olyan gyerek, akinek ez az idegen szó ne jelentene valamit. Van, akinek építkezést, egy új világ megalkotását, van, akinek zombikat, harcot. Ez az a játék, amit általában a szülők is elfogadnak, hisz tud kreatív, konstruktív, „szelíd” lenni – főleg az első változata.

Ezt az ismertséget, népszerűséget akartuk mi is kihasználni - szokásunkhoz híven kerülőútként. A téma vonzó, és közben átadhatjuk egyik fontos üzenetünket: „Ne csak játssz a számítógépen, hanem alkoss is vele!”. Az egyszerű, színes geometriai elemek modellezésével tantárgyi ismereteket is megalapozhatunk – de erről majd később…

A téma valóban rendkívül népszerűnek bizonyult, két csoportra kellett osztani a gyerekeket. A korosztály is vegyes volt, nyolc évestől tizenhat éves korig. Érkezéskor mindenki megkapta a csoportjának megfelelő karszalagot, valamint egy füzetecskét, amiből különböző minecraft figurák geometriai felépítése, felületek színezése volt kileshető.

A 3D animációs programmal való gyors ismerkedés után bele is csaptunk a munkába! Egységkockából indultunk ki, azt sokszoroztuk X, Y és Z tengely mentén. Ki is számoltuk, hogy ha a Zombi karja 4x4x12 kockából áll, akkor az összesen hány kocka is? A szülők előkapták a telefon számológépét, és megpróbálva egymást és gyerekeiket megelőzve bemondani a térfogat értékét. És már el is ültettük az egyenes hasábok térfogatszámítását! Tapasztalati úton, és észrevétlenül... nem száraz, mechanikusan megtanult matematikai képlettel, mert hiszen „kit érdekel a térfogat?”.

A figura egyes testrészeinek modellezése után jött a „színezés”. A füzet ábrája mintát nyújtott, de teret engedett a gyerekek fantáziájának, kreativitásának is. Színeket választottak a palettájukra, elhelyezték ezeket a modell megfelelő felületén. Újabb konkrét tapasztalatot szerezhettek a modell felületelemeinek kijelölésével a térfogat és felület lényegéről, különbségéről. A 3D animációs kurzusainkon is hasonló a módszerrel értetjük meg, sajátíttatjuk el a térfogat és felületszámítás alapjait.

A 3 órás workshop végére mindenkinek elkészült két figurája, az ügyesebbeknek meg is mozdult, hátteret is kapott.

A résztvevők lelkesedéséből, csillogó szemükből, a szülők és gyerekek későbbi visszajelzéséből mi is újabb erőt és motivációt kaptunk a folytatásra: bebizonyosodott, hogy átadható az alkotás öröme, hogy a számítógépet lehet hasznosan, szórakozás közben szinte észrevétlen tanulásra is használni.

Aki lemaradt az előző workshopról, itt az ismétlés!!
Kattints, és jelentkezz, míg van hely!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.